miercuri, 17 martie 2010

Presa print sau...

Discutam in aceste zile cu o foarte buna cunostiinta care lucreaza in presa scrisa; nu pot sa ii divulg numele pentru ca nu mi-a permis acest lucru, dar pot ii spun initialele numelui ei C.S. (acum sper sa nu se supere, prea rau), despre presa romaneasca in general .

Domnisoara in cauza era ferm convinsa ca in urmatorul an, datorita crizei si a faptului ca lumea nu mai cumpara ziare, si nici investitii in print nu se mai fac ca altadata, multe ziare vor renunta la acest format-print- si se vor axa pe informatii divuzate pe net: un ziar online .

Personal, nu cred ca in momentul de fata roamanii pot accepta acest mod de-a citi presa, suntem mai traditionalisti si nu cred ca se pot castiga si foarte multi bani din divuzarea de informatii prin intermediul internetului. Sa nu uitam ca, piata publicitara numai este la nivelul anului 2008, iar propagarea internetului in Romania nu a atins totusi cotele normale pentru o tara aflata in U.E.
Mai este si problema personalui care lucreaza intr-un ziar, care vor deveni SOMERI cu diplome in diferite studii: de la stiinte filozovice, comunicare, etc.

Presa nu s-a constituit pe sistemul competitiei de piata, nimeni nu s-a gandit la raportul cheltuieli-bani castigati-tiraj-rating, ci s-au gandit ca patronul le da bani oricum (stie C.S. ce vorbesc), noi dam in cine zice seful, bani vin si nu ne gandim la "comenzilor" cititorului, la ce doreste cu adevarat cititorul sa rasfoiasca in presa .
Ramane de vazut care va fi viitorul presei romanesti .

Este un subiect care va incita presa intr-un viitor nu prea indepartat .

Sa auzim numai de bine .

UPDATE 1: Dupa o discutie putin mai, sa zicem aprinsa cu cunostiinta mea, doresc sa fac cateva mici rectificari in materialul de mai sus.
- presa print va mai functiona, nu un an cat am trecut eu in materialul de mai sus si se va produce o schimbare intr-o perioada mai mare cinci-zece ani.
-Mario Garcia, care este considerat un vizionar in presa cu multe schimbari in ziare precum: "The Wall Street Journal”, „La Tribune”, „DeMorgen”, „Miami Herald”, „Handelsblatt”, „Die Zeit” sau „The Hindu”,dar înţelege şi relaţia dintre ediţiile din print ale ziarelor cu cele din online. Garcia nu crede că presa scrisă va muri, dar crede că aceasta trebuie să se adapteze şi să se perfecţioneze, în funcţie de modul în care celelalte medii vor evalua.
Garcia crede că ar trebui să avem în vedere posibilitatea ca, peste aproximativ 20 de ani, presa scrisă cotidiană să dispară. Astfel, în timpul săptămânii vom citi presa online, iar la sfârşitul săptămânii se pare că se va consolida un alt fel de concept, respectiv: ziarul de weekend, cu o structură apropiată de cea a unei cărţi. Vom reveni la „writing” în sensul de „a vinde poveşti”, emoţii.
Cred ca acest este un termen mult mai aproape de adevar. Nu spun, ca acesta se va implini peste 20 de ani, dar este mult mai aproape de realizare in perioada enuntata de Garcia .

UPDATE 2: O alta probleme de contraziceri am avut-o in ceea ce priveste mica publicitate in presa si doresc sa rezolvam si acest aspect: Agenţiile de publicitate şi clienţii au continuat să investească în presă. Chiar dacă au avut volume mai mici, aceştia au înţeles avantajele reclamei în print.
Specialiştii din agenţiile de media spun că acest canal de comunicare are avantajul că oferă detaliul mesajului publicitar, spre deosebire de spotul TV ce are, de obicei, o durată de doar 30 de secunde şi în care nu poate intra foarte multă informaţie.

Sa auzim numai de bine .

Un comentariu: